Adelbert

  • 1 jaar geleden
  • essay
  • Theo Schepens
Zingeving

Is geluk te koop?

Winkels proberen ons ervan te overtuigen dat je door het kopen van hun producten een gelukkiger mens wordt. Het tekent een verlangen naar heelheid en rust, maar dit geluk beperkt zich wel tot het hier en nu. Het geloof gaat veel verder.

Het was in de maanden vóór de coronacrisis, toen er nog veel gereisd werd en de treinen vol zaten. Ik moest in Utrecht zijn en liep vanaf het station door Hoog Catharijne.  

Nieuw

  • 2 maanden geleden
  • column
  • Christ’l Dullaert
Column

Mode met een boodschap

Is genieten van mode oppervlakkig? Nee: een mooi gemaakt knoopsgat, een blinde sluiting of het verhaal van de maker en zijn motieven heeft juist diepgang.

Ik vind het heerlijk om over mode te lezen. Oppervlakkig? Mode heeft voor mij een boodschap, niet alleen over vakmanschap maar soms ook over politieke kwesties.

  • 2 maanden geleden
  • column
  • Hayarpi Tamrazyan
Column

Bedrijven worden steeds duurzamer

Het lijkt iets kleins: een grootwinkelbedrijf dat plastic zakjes uit de winkel verbant. Maar het scheelt tonnen aan plastic. Alle kleine besluiten bij elkaar maken dus wel degelijk verschil.

Een paar dagen geleden las ik bij RTL-nieuws dat Albert Heijn stopt met het aanbieden van plastic zakjes bij de groente- en fruitafdeling. En zo haalt maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVT) de laatste tijd steeds vaker het nieuws.

  • 2 maanden geleden
  • column
  • Anja Haga
Column

Vergroenen is goed voor de economie

Er moet zo snel mogelijk een nationaal herstelplan komen, zegt Mark Rutte. Laat dat nu net een perfect moment zijn om tegelijkertijd de industrie te verduurzamen en te vergroenen.

Na al het verkiezingsgeweld hoop ik dat Rutte en andere lijsttrekkers wat tijd vinden voor rust en reflectie. Tijd om na te denken over wat er nu echt nodig is om de economie weer op het goede spoor te krijgen.

Volg Het Goede Leven

Nieuwsbrief

Elke week de belangrijkste verhalen in uw mailbox

Lees meer